tak

přeji hezké odpoledne

jsem rád že se tu

lidi sešli s takovém počtu na další dvojblok přednášet

do celá si myslí že design hýbe světem

můžete sednout ruce

tak zimní máme správné publikum dneska

a to

když se není jenom

to jablíčko ve logo na těch drahých telefonech a zařízeních

design je

i o tom jak

jak se cítíme s věcmi jaký používáme nějak

jak je chceme kupovat či nekupovat

když je vidím reklamy

náš

další řečník michal otrapa

nám dnes budem říkat o tom jak designing dokáže ovlivnit úspěch společnosti

ale ovlivnit na čeho se tedy reklamní vyvarovat

budeme říkat něco o cenných i nepsaných pravidlech související s tříkolovým reklamě

za sám michal ovládá svým klientům zvyšovat zisky právě za pomoci dyzajnu

má za sebou desítky úspěšných kampaní bude poslední z nich byla

mini kampaň toxické jídlo

původně pracovat jako kreativec s toho se vyšplhala she na úrovni já ty direktorář

jdeš asi rok zpátky založil vlastní kreativní agenturu

která se menuje dravci

pojďme prosím přivítat

michelle data

a tak já děkuji za uvítání

a já bych vás přivítal teda na se přednášce ve které budeme

a řešit vlastně design a psychologii v reklamě

a nyní nejprve si můžem situaci něco o tom dyzajnu co to vlastně design je

ták a

design je velmi individuální záležitost

a nelze docílit

aby se líbil každému

dal jak museli být černá barva někomu modrá někým celý výklad tvary hranaté

a my si my si ovšem neska ukážeme několik typů pravidel a praktik

ale díky kterým nula c ve vašem design ú

nebo reklamě budé klient to lépe orientovat

a jo

takže

a si řekneme co by tedy náš design měl splňovat to je tady takový šest

taktik

který mám pak následných slajdech popíšu

a máme tady jasné sdělení vysoká pohotovost přehlednost

vy ste vhodné pozice správné cíleněji emoce a funkčnost

tak

když se vyhneme rovnou na jasné sdělení

a eště předtím zadané n šamanka že všechny slajdy a tak vám jenom povim že

u každého u každého vede taktiky a tady budete mít ty

jo většinou jsou jasné pokud nebudou tak ještě do vysvětlím

a

a

u každé taktiky budou dva obrázky jeden horší a druhy t lepší variantě

jo

když se podíváte tak ten a ty

obrázky

a tak z vaší z vašeho pohledu pán vlevo

jo

o

jo je to ten pán vtom no na tom černém

obrázku

tak která ukážu pro někoho kdo by to ne to tak je ta tento plán

je a je to hory červeného trpaslíka

a u toho a

je strašně těžké říct to na co myslí co by nám chtěl sdělit nebo

a asi co kdybych tam něco říct tak to bych terezy

když trochu pannách právo tufu na víte který tady která

tak té tento tak u toho jede je tady je to více méně jasné

na mě někdo vassilev nebylo prvek dotaz

dobře

a takže tady u toho je to jasné jo a

podle mýho teda si myslí proč zacpu do svých prezentací

a

to

nevadí a budeme dál

a

u jasné rozdělení je lepší jedna plná informace myšlenka při emoce

a než více chaotických

jo jde o to že čím více informací mu třeba na dejme tomu na leták

nebo na ve dáte tak se v nich tak sem nich

přestane orientovat

jo že špatně

a spotřebu tell

spotřebitel věnuje inzerci při obalu produktu nebo webu nebo letáku o od nula celá pět

sekund do dvou sekund svého času opravdu málo

a když ještě k tomu připočtete to že

o lidském mozku trvá

tři čtvrtě sekundy myš si vlasy uvědomit co viděl

dejme tomu třeba na tom letáku

tak je to opravdu hodně mall já když třeba převedeme do toho

do praxe tak když pojedete kódy víš té dopravy tenkra proč by styly jezdili dopravy

ale dejme tomu

tak

tam uvidíte bilborty jo teď jedete sto třicet

ty pomalejší jestli sto třicet

a

a nenulují ten bilbord a máte na to dejme tomu c když vidíte jo tak

máte na to necelou půl sekundu

aby se s jako podívat se na tom obvodu je a teďka

push musíte lze sledovat delší zničen na té silnici

a najednou prostě asi

poté chvíli až po další čtvrt sekundě si uvědomíte co ste vlastně věděli

jo

a pokud half tu chvíli není to sdělení naprosto jasné

tak

ten bilbord tam byl úplně zbytečný

a

a

jo oni podívejme se na obrázek vlevo

a

na první pohled to vypadá že to je bilbord který vás stáhne na pláž nebo

který prodává slunečníky

jo když se podíváte na a jedničku tady o těm

tak víte ram zase nevidíte nebo nedokážete přečíst pokud je to dobře a tento bilbord

upozorňuje na to

takže

mají

kolem štrnácti se

jo štrnácti se to bankomatů

jo to daný t daný lokalitě

a když pojedete kolem toho do jednoho bodu rychlosti sto třicet

absolutně nemáte šanci stihnout toto informace

takže ta tenhle bilborty naprostá ztráta peněz je tempem zbytečný

tak když to druhý

druhý bilborty naprosto jestli to

vidíme všichni a je to restaurace která peči časové pečivo

tak

a budeme dál vysoká pohotovost

a

tady máme tady mám

vlastně ty

a

který nanynka do vysvětlen teda a

a eště předtím řeknu vlastence té etapou spoutal ostrého pohotovost toho že

a když budete do obchodu

a uvidíte já nic a láhev

s vodou

tak pokud vázne upoutala ten obal

e ani ne vezmete do ruky jo

takže to je to je ta pouta hostel ta pudovost je to že vy

a na tom a ty chuť nebo to chcete mít doma

a tím vyšší kreativita tím vyšší je faktor vzpomenutý na reklamu

reklama mám mnohem větší dopad

a

toto tento typ je o tom že čím více bude reklama nebo bilbord kreativnější

tím větší dopad se o tom jako navážu mozek jo pak pude ten celej tam

uvidíte reklamu s televize dejme tomu já nevím se které jsou také docela vtip ne

tak to je třeba od do hornbachu

jo a proč

vlasy budete c do hospody nebo

do práce řeknete kolegům která se můžou pilu přesně panu jo

to je to je vlastně ta pouta host

touž prostě

mám říká to že

vy ten produkt byste chtěli i přestože locally nepotřebujete

tak

a

hledáme se na pohotovost praxi

a v drtivé většině si lidé vybírají produkt podle svého estetického cítění je

si se mi líbí nebo ne poté pohlíží na cenu a asko shledáni atraktivity a

ceny produktu

zkoumají materiál popřípadě funkce

a

a pozor toto pravidlo ne úplně platí l u

některých to u některých potravin nebo třeba spotřebního materiál

nebo spotřebního zboží

když si vezmeme třeba toaletní dva

papír

tak tam vás úplně asi jako nezajímá jak vypadá obal toho toaletního papíru má zajímá

sice na

ta počet vrstev dejme tomu já aby to nebyl

jako smrkal papíry jo

tak

a u dalších produktů u třeba na tady vidíme celá šampón

jo tak u takových produktu to naopak platí téměř dvojnásob

design mávl velký vliv například na mizinu na vizibilita u té taktický slovo na vizibilita

regálech

a dobrý design způsobí že lidé dají přednost vašemu produktu před konkurencí

a to je opět jo

a death vlastně do obchodu o

a tam vidíte regálu

ten dejme tomu třeba deset šampónů jo

a každý je od jiného výrobce každý má jiný design

a

vy vezmete

do ruky ten který se vám nejvíc líbí

to je právě ta poutalo jo jakmile ho vezme do ruky tak začnete

začnete zkoumat

jo dobře aha ten je

organických složek

výborně dobře mám ten co dobrý jo uvolní kokosové dobře a cena podíváte se na

cenu

a tu chvíli prosím štace na ještě dobrá tak tu chvíli vás y

jo to chvíli ste si ho koupíte

a tady se můžu podívat vlastně

a na to jak vlastně design o

ovlivnil neskutečným způsobem

proudy tohoto výrobku jo

ten meziroční růst prodejů dosáhl nevídaných sedumdesáti sedum procent obrovský číslo

a

není to jedinej ojedinělý případ nám spousty klientů kterým se stream je sám design

vlastně pomohl vydělávat dvojnásobek trojnásobek

jo cože což je krásný

tak

myslím že se můžem vrhnout na další

ale jinak dva dotazy to bude až na konci že jo dobře super

a

můžem co brno na další

ten

další slajd a tady máme přehlednost také velmi důležitá část denying

a pokud nebude ten design přehledný

člověk se v něm začne ztrácet

neví

co dřív sledovat jako informaci potřebuje zjistit já nevím

kolik je vás ten výrobek stojí nebo kde se tato akce koná

abych pokud to tam nenajdeme

tak na tím tráví mnohem víc času l z vlastní zkušenosti místo vědět že

strávit na něčem mnohem víc času myš je potřeba je frustrující

jo lidi nechci hledat informace

tak tam

ták a

když se podíváme na obrázky

tady máme jeden tady máme druhý

a když limita natočil auto

já bych měl sednout do něčeho takovýdleho

tak si tam asi ani nezatknu stěrače

jo

a

v tuto chvíli neříkám že by toto bylo špatné řešení

je to trošku zavádějící budete letadlo ne není to auto na to ten kdo poznali

a

a

jde o to že toto dokonce je dobré řešení jo je i přehlédne

ale je přehledné pro nikoho kdo prošla n plus školením

jo kdo se nikdo kdo

strávil

pět let tím aby se to vlastně neučil já ho

a když to třeba převedeme do webu

domluvit dyzajnu

tak je strašně špatný

aby když vy přijdete naved a chcete skoupit například éčko

a nebo já nevím kolo nebo podložkou na jógu

jo a teď přijdete na ve a potřebujete školení na to abyste zjistili vlastně zde

si to k tričko koupit jo

to je prostě

té starší špatná to špatná

a právě

a takže ty jo eniac jasný jde o to že u toho design kohoutovic dyzajnu

by to měl opravdu vypadat takto jo že tam prostě přijdete a víte kde najdete

menu

nenajdete to tričko kde cena jo

a hlavně jak ho koupit

tak můžeme dál

a přehledné s tvoří z jedné části prostor a z druhé části správné rozdělení

informací a prvků

prostor evokuje luxus a ten když dopřejeme důležité informaci pozorovatel si lépe všimne

jo

tak

a když se podíváme

na tento

pak a

který nafláká na akci ani tu párty

kapitán asi

a tak je den strašně těžko budeme hledat kde se ta pak ikona jo to

je

to je prostě fail té obrovskej fail

protože si to nám

full zuzka hezký padá na párty ale nevíme kamínkem není jeho

když bysme tam chtěli jít tak

která není a s f neznám nikoho doby tam chtěli jít ale někdy i kdyby

někdo teda chtěl tam í

jo tak se to nedozví videa

já když jsem to podrobně s tou no tak si myslel že takhle tady

jo tadle informace a pak a máme další informaci nevíme která je důležitá tady mají

že tam aréně či fajn

já chci setra super jo a ale taky to vidíme jako strašně špatně máme tam

informaci že tam je až padesáti procent sleva

a oni na pro stejným von ten vidíme že

jen na vybrané drinky

to nám mutexy té tydlety nové milence nespojí

jo

a takže todleto d opravdu b ten bad padá

a ve kterém jsou ty informace stačí neuspořádané

je se podíváme na další

padat tak tam je to tam je to jasné vidíme kdy to je vidíme kde

to je a vidíme kdo tam hraje tím že myslím si že jaksi tak sis

lupina byla asi největším tahákem na tento padá proto modely ten prostor jo vidíte že

kolem toho nic neni je něco na tím potim ano a ještě k tomu

zvýraznili takže

toto chvíli je ten takhle informace je vlastně dokáže přilákat něco jedna

můžeme dál vhodné pozice

tak poďme komplikuje se přiznat

kdo zná p jako tady pan vlevo

nikdo

jo já do z já taky tak nespim a zuhelnatět to trošku bolí záda

a

a

jak nám ú

spánku vhodné pozice tak výhodné pozice sou dyzajnu

a ty

můrám

f nebudu spát takhle

a při indexy časopisech umístěte váš design na levé stránky čtenář uvidí

a vaše reklamu i přičtení pravé strany

co to znamená to

praxi toho že otevřete časopis

a na levé stránce je vaše reklama

jo a teď si to

i přesto třeba že není úplně poutavá což teda špatně měli byste se změní designera

a tak i přesto máte dost velkou šanci že se ten člověk

ten váš čtenář se zapamatuje co na tento na té reklamní je nebo minimálně si

může zapamatovat vaše logo

a to z toho důvodu když že po tu dobu co čte

pravou stranu

a tak se periferní je a podvědomě vlastně níma a co je na té levé

straně

a tím že té podvědomě a to logo tam podvědomě bude svítit

tak se mu podvědomě vryje

do paměti a je to tam

jo tam byly to mnohem spolehlivý než kdyby to bylo vědomě

jo

tak

a můžeme dál

a

tak vhodné pozice pravé oko rozpoznává lépe obrázek a levé oko text

z toho důvodu je dobré místy textem vlevo od obrazu

pro rychlejší rozpoznání

a orientaci zákazníkovi vizuál

a to vidíme tady na tom na levém obrázku video vlastně to na tomto to

máme správně a jenom jinak pozor není to dogma toto pravidlo jo ale

jestli ta uvědomíte že tohle bilbord a

a budem bude vlastně se malinko vrátíme k té přehlednosti a k tomu že

a na to aby si ho prohlíd tak na necelou sekundu tak bude první mnohem

lépe stravitelnější když opravdu ten obrázek bude

bude vlevo

a ten text vpravo

jo protože vlevo vlastně levé oko

nám vede ten obraz styl centrum do centra rozpoznání obrazu

a druhá

a po druhá taktika

tak to je

o malinko složitější ale to stále velmi úzce spolupracuje s tou první touto

a to je a pokud tu reklama obsahuje velký obrav obrázek fotku cokoliv

a umísti malému logo vpravo dolů

hned vám vysvětlení proč je to s toho důvodu

takže

ty je to me jednota takový výzkum se aktivační teorie

a je to o tom že když koukáte na obrázek tak se vám aktivuje právě

ta pravá hemisféra

to cen to

to centrum rozpoznání obrazu

a jakmile ten obrázek je velký a je téměř přes celou stránku

tak

tak oprava hemisféra je aktivovaná na maximum

a tím pádem ušoune může být natolik aktivovaná dalem bledá hemisféra která

která rozpoznává text

takže vzduch tuto chvíli vlastně vydáte prostor pro tu o

prámu pravoúhlými svého

kdysi jo vklidu ten čtenář se rozpoznává co je na tom obrázku

a nám produkt jo nebo nějaká

a y strojová fotka

a to logo umístíme dolů a to z toho důvodu že tady máme

provedli sféru hodně aktivovanou tak ta druhá je méně aktivovaná a l

a bylo právě vědecky dokázáno že

a

i přesto že méně aktivovaná tak pořád pracuje

a pracuje nevědomě

takže to sou zasedacím k tomu že vaše oko podvědomě začne sledovat to logo a

lépe sil zapamatuje a chceš vlastně u loga

je asi to nejdůležitější aby bylo zapamatovatelná

tak de france tu po tuto tento toto taktikou chápete pokud nám tak byste syndrom

pakoni se pobavit

můžeme dál

tak správně cílen

a cíleně taky velmi důležitá věc asi doufám že všichni víte co je cílová skupina

a jak těžce se určuje

trošku mám vtom pomůže tento typ

a při cílený na určitou skupinu seznam měst spíše na životní styl než na věk

a v tom to vlastně podpoří i tyto dva obrázky

vy si uvědomíte ženáč

a homer

jsou dejme tomu ve stejné věkové kategorii

tak tento do na

tady bych tak je to literál

ták budeme mnohem lépe nabyde simonovi a to z toho důvodu že humenné

vlastně žije ty jiným životním stylem s tím nezdravé jídlo nahrát jídlo prostě miluje dá

se říct že on pro do na tech žije

jo na sem

a už tady mám jenom na to

tak trošku na tak

tak ještě rychle tech těchle teda to

a to proběhne a určitou určený cílové skupiny jednak hlavním parametrem grafického návrhu

takový osobní typ pokud vás nikdo kontra pokud máte designera a zadáte mu zadáte mu

práci drátem otázka a on se vás nezeptá na zákona cílovou skupinu změníte designera

je to špatně každy prsty návrh by mělo začínat tím že se za civíte ne

nějakou

ve nějakou skupinu cílovou

a

tady vidíme vlastně že máme je

inzerci ve dvou v časopisech jeho

jedno je rybářský časopis a druhý je dětský časopis

a de o to že byste měli trošku

a

ten design opravit jak i k těmto účelům unk tým k tomu médiu krovy který

inzerujete

neřikám a neřikám to abyste místo vědí pes tam nasadili rybu jo je ten samozřejmě

je to blbě a

novém o tom že

kdybyste já nevím třeba maličkost umejete barvy nebo změnily aut

jo toho nebo trošku podobnější tomu časopisu

tak jde o to vlastně že

a když letadlo je popis naoko tak uživatel který to vědí čtenář tak vlastně vidí

že

seznam absolutně nehodí tudíž mu vlastně začne docházet to že ste si akorát koupili

a vlastně místo vtom časopisem proto inzerci

a když by se to malinko připodobnili

a vypadalo by to trošku jako že to ten časopis doporučuje

tak ten čtenář tomu začnem unk ověřit jo a ta důvěra tam je hodně důležitá

rusko kam se trošku před slovy

a na

a sjednocené dostali k moci

a bohužel asi

a se to

místem jestli rychle projet emoce nebo to tam mínusko sto

i appia dobře a trpěl vycvičíme na závěr tak jo a tak dál

do fáze ste to stihli

sem si emulace na

takle je strašně důležitý vlastně jak design vypadá jeho design dokáže ovlivnit neskutečným způsobem jak

budete prodávat je bude vaše firma úspěšná

když máte dobré logo

bude dobrá bude to je velká pravděpodobnost že i ta firma bude mít větší úspěch

když budete mít špatná logo

tak jo

kdyby náhodou ste senior talent se zeptat můžeté

a tady máme jel

tady na webovky takže

já vám děkuji

tohle si měl po celé s kromě toho